Coaching pentru Performanta si Armonie


Go to content

Main menu:


Peter Block despre Invatare si Performanta

Resurse > Mental Coaching

Peter Block despre Învatare si Performanta

Dupa o perioada destul de îndelungata de „liniste”, gasesc resurse sa reiau activitatea din sfera Mental Coaching-ului cu speranta ca voi pune în aplicare ideile si proiectele aflate în „stand by” începând din luna septembrie.
În zilele urmatoare voi publica o serie de articole despre învatare, performanta si bucurie care sunt legate si de tematica stagiului de pregatire pe care îl vom tine în perioada 13-18 august la Clubul Pamira din Sibiu.
Pentru început, am sa apelez la cuvintele în forma pura a unora dintre autorii mei preferati.
În prefata cartii lui Timothy Gallwey, Jocul Interior si Munca, aparuta în Editura Spandugino în mai 2011, Peter Block (
) scrie despre învatare si performata:
Cei care au performante mari sunt oameni care pur si simplu învata mai repede. Învatam mai repede când suntem atenti si vedem lumea asa cum este cu adevarat, nu cum ar trebui sa fie. Astfel, învatarea devine o functie mai degraba de constientizare decât de instruire – învatarea înseamna sa vezi clar ce se întâmpla în jurul tau, sa vezi pur si simplu, fara sa faci aprecieri, fara sa emiti judecati si fara sa dai curs instinctului de a controla si a da forma pe care o vrei tu fiecarui lucru pe care îl atingi.”
Subscriu la cele de mai sus si, din punctul meu de vedere, pe lânga „sa vezi clar”, adaug si sa auzi” si „sa simti”.



Si, ca o continuare a seriei de articole din categoria „Mitul talentului”, ce inseamna de fapt a fi „talentat”? Oare înseamna sa inveti repede? Si daca da, nu-i asa ca ne putem aduce aminte fiecare dintre noi aminte macar de un moment în care am învatat foarte repede? Adica, am fost talentati? Si, daca am fost, nu-i asa ca putem fi din nou, oricând? N-am fost „talentati” atunci când am învatat o multime de lucruri, bebelusi fiind, fara sa ne explice nimeni? Putem spune ca suntem cu totii „talentati” si ca, cu totii, am învatat mai mult sau mai putin sa fim „netalentati” în anumite situatii? Ne putem da seama ce dezastru ar fi ca bebelusii sa fie capabili sa înteleaga sfaturile adultilor înainte de a învata sa mearga! S-ar putea ca în aceste conditii, oamenii sa ramâna în situatia de a merge de-a busilea tot restul vietii...
Continuând, Block spune: „
Procesul de învatare este întârziat într-un mediu care cultiva anxietatea crescuta si manifesta acceptare redusa.”
Sunt de acord, atât din experienta de „student”, cât si si din cea de „profesor”; atât din perspectiva de sportiv, cât si din cea de antrenor.
„...
directia eforturilor educationale se va schimba de la a pune accent pe training/instruire la a pune accent pe învatare, iar procesul de învatare in sine va fi proiectat în jurul experientei celui care învata, si nu în jurul expertizei celui care faciliteaza învatarea.”

Acasa | Despre | Coaching | Performanta sportiva | Performanta profesionala | Resurse | Contact | Site Map


Back to content | Back to main menu