Coaching pentru Performanta si Armonie


Go to content

Main menu:


Antrenori departamentali

Performanta sportiva > DISCUTII

O noua idee buna – aceeasi atitudine

Întrebari legate de proiectul Antrenori Departamentali

În cele ce urmeaza, prezint câteva întrebari pe care mi le-am pus reflectând asupra proiectului legat de Centrele Departamentale de Pregatire si de Antrenorii Departamentali. Fac acest lucru cu speranta ca cele scrise sa fie folosite constructiv fiind legate pentru mine de valori precum: colaborare, cooperare, dezbatere, transparenta, comunicare, relationare, lucru în echipa, perfectionare continua, performanta, dezvoltare armonioasa si calitate.
Materialul este ceva mai lung decât cele obisnuite acestui site si, întrucât stiu cât de greu îmi este mie sa parcurg materialele lungi, le multumesc anticipat celor care îsi vor darui câteva minute din timpul personal pentru a citi si, sper eu foarte mult, pentru a comenta, exprimându-si propriile opinii.
De ceva vreme, ca observator extern, am remarcat schimbari în mai multe aspecte ale activitatii Federatiei Române de Tenis: Centrul National de Pregatire arata mai îngrijit, a aparut sala de pregatire fizica, se fac pregatirile centralizate destinate sportivilor selectionati în loturile nationale, se fac cursurile de formare si perfectionare destinate antrenorilor si multe altele. Totodata, a aparut Tenis 10 si continua BCR – Tenis Partener, initiative care au aparut din afara FRT dar care pot fi considerate ca dovezi ale disponibilitatii pentru colaborare.
De curând, am observat lansarea programului legat de Centrele Departamentale de Pregatire si de Antrenorii Departamentali, un program despre care auzisem de vreo 2-3 ani, sper sa nu ma însel si care mi se pare, de asemenea, o idee buna.
Idei noi, actiuni noi si, asa cum FRT sustine, aceeasi atitudine. Cumse vede din afara aceasta atitudine? A fost interesat cineva sa lanseze o actiune de Evaluare a Nivelului Satisfactiei Clientilor (externi si interni) ca o componenta a Managementului Calitatii? Poate ca da, dar cel putin clientii nu au fost înstiintati.
În continuare ma voi referi strict la programul legat de Centrele Departamentale de Pregatire si de Antrenorii Departamentali prezentând un set de întrebari la care nu am fost capabil sa-mi raspund singur si la care nu am gasit raspuns pe site-ul oficial FRT. Programul poate fi consultat aici.

Întrebari care îsi cauta raspunsuri

1. Când a fost definit proiectul?

2.
Când au fost anunţate criteriile? Cine le-a definit? Modul în care au fost definite, enuntate si prezentate criteriile reprezinta un exemplu de „buna comunicare”?

3. „O noua
provocare – Aceeasi atitudine!” Care este aceasta atitudine? Cum este ea definita? De la mine se vede una directiva. Cum as putea ca eu (client extern al FRT) sa vad ca exista colaborare, comunicare, dezbatere, democratie si transparenta? Sunt acestea elemente ale „atitudinii” mentionate? Poate fi îmbunatatita atitudinea existenta?

4. „Valoa
re prin tenis”. Acelasi slogan în care nu am înteles ce reprezinta mai exact „valoarea”, „valoarea” cui si daca „valoarea” poate fi obtinuta si altfel. Este potrivit sloganul?

5. Misiunea

  • a. Ma bucur sa vad de ceva vreme ca apar Misiunea si Obiectivele. Care sunt valorile care stau la baza proiectului?
  • b. Cadrul „constant” este adecvat progresului continuu? În ce sens constant?
  • c. „pentru cei mai buni sportivi...” Exista si sportivi „rai”? Pot si ei beneficia de acest program? Dar sportivii începatori? Dar largirea bazei – popularizarea tenisului? Cine se ocupa de atragerea copiilor? Copiii care nu au înca „valoare”, care nu sunt buni, sunt în atentia FRT si a antrenorilor departamentali?
  • d. Ce înseamna „un flux informational unitar”? Ce întelege prin asta parintele unui copil care este managerul unei companii cu 1000 de angajati? Dar parintele unui copil care este inginer, sau economist? Si ce semnificatie are „în general” de la sfârsitul frazei?
  • e. „Inducerea unui cadru stimulativ pentru sportivii si antrenorii din toata tara prin raspandirea in mod sistematic si simplu a tendintelor si informatiilor de actualitate cu impact direct in pregatirea sportivilor.”
  • e)i. Inducerea? Cine induce, ce si cui?
  • e)ii. Cadru „stimulativ”? Cine pe cine stimuleaza? Cum? Pe baza de „buni” si mai putin „buni”? Valoarea prin tenis înseamna sa fii „bun”?


6. Obiective: Asta-i tot? Doar doua
obiective? Poate fi cineva prin tara care sa fi putut sau sa poata face propuneri a acest proiect? Unde a fost dezbatut? În continuare, nu înteleg:

  • a. Ce înseamna pentru FRT comunicare? De la mine se vede ca înseamna ca „eu aflu ce-mi spui tu”. Pe asta doriti sa construiti o relatie buna? Cunoasteti zicala „tu-mi propui, eu rezist”?
  • b. Ce însemna pentru FRT „transparenta”?


7.
Atributii

  • a. Ce înseamna „relatie de lucru”?
  • b. Ce înseamna sau sugereaza „a raporta-raportare” din punctul de vedere al relatiei de lucru si al relatiei în general? Un colaborator raporteaza sau comunica?


8. Criterii de nominalizare

  • a. Cine le-a stabilit? Cu cine s-a consultat – dezbatut?
  • b. Pentru a contribui la construirea unei echipe de antrenori, pentru a comunica bine cu sportivii, antrenorii si FRT (eventual cu parintii si autoritatile locale) sunt suficiente criteriile mentionate?
  • c. „...sau sa urmeze cursuri de antrenori”? Sa înteleg ca un antrenor departamental poate fi o persoana care urmeaza a deveni antrenor?
  • d. „comunicare buna”, sau relaţie (interpersonala)?
  • e. Singura deprindere/abilitate necesara este „Sa stie sa foloseasca calculatorul/email-ul”?
  • f. Cum „demonstraza” „disponibilitatea de formare”?
  • g. Din nou, ce înseamna o relatie „de buna colaborare cu Federatia Romana de Tenis”? Cineva care nu este de acord sau emite într/un mod civilizat alte opinii decât cele FRT într-un proces de dezbatere ramâne „în relatie de colaborare” sau nu?


9. Facilitati/Beneficii

  • a. „Acces prioritar la informatii despre strategia de dezvoltare a FRT si la orice alte informatii de specialitate”? Cum suna asta împreuna cu cuvintele „transparenta”, comunicare, flux informational? Ce înseamna prioritar?
  • b. Oportunitatea de a participa este o facilitate sau beneficiu? Poate fi formulat mai motivant?
  • c. Oportunitatea de a se alatura echipei FRT este o facilitate sau beneficiu? Poate fi formulat mai motivant?


10.Criteriile de stabilire a „oraselor-centre propuse”
, din nou transparenta:

  • a. Sunt numai cele de la pagina 7?
  • b. Cine le-a stabilit?
  • c. Care sunt documentele care demonstreaza justetea alegerii oraselor?
  • d. Pe o scarade la 1 la 10, cât credeti ca sunt percepute transparenta, colaborarea, comunicare si relatia?
  • e. Pe o scarade la 1 la 10 cât de importante sunt pentru FRT transparenta, colaborarea, comunicare si relatia:
  • e)i. declarativ;
  • e)ii. efectiv?


11. Cine numeste sau a numit „comisia de analiza”?

12. Oare are vreun sens comunicarea acestor întrebari, sau îmi risipesc timpul?

Un prieten îmi spunea acum mai multi ani, nu fara sens deoarece avea relevanta pentru mine în acea perioada în care eram preocupat de imagine, ca noi, românii, avem un talent aparte, putând fi capabili sa construi o naveta spatiala care sa arate cel putin la fel de bine cu cele construite la NASA cu singura deosebire ca sunt din carton si goale pe dinauntru. Îi multumesc pentru ca m-a ajutat sa fiu mai atent la „spirit” si mai apoi la „litera”, sa fiu mai atent la valori si sens dupa care sa fac reguli.

Acasa | Despre | Coaching | Performanta sportiva | Performanta profesionala | Resurse | Contact | Site Map


Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu