Coaching pentru Performanta si Armonie


Go to content

Main menu:


Antrenori

Performanta sportiva > Stagii de pregatire

Program pentru antrenori, primele 2 module

Modulul I: Rolul antrenorului. „Copiii–sportivi de performanta” au nevoie de „antrenori de performanta”
Durata: 4 ore.
Scop: Constientizarea importantei rolului antrenorului.
Continut
1.„Fisa postului”. Rolurile antrenorului: instructor, profesor, motivator, , prieten, cercetator, psiholog, manager, lider, elev.
2.De ce tenis? Care sunt motivele pentru care antrenez? Care sunt obiectivele majore ca antrenor?
3.Filozofia antrenorului: valori si principii.
4.Motivele pentru care joaca tenis copiii.
5.Dimensiunile antrenamentului sportiv: dimensiunea psihologica.
6.Antrenamentul mental: deprinderile mentale (motivatia, gestionarea emotiilor, încrederea, gândirea constructiva, concentrarea, entuziasmul si dragostea pentru tenis) si tehnicile antrenamentului mental (stabilirea obiectivelor, asigurarea ambiantei stimulative, autosugestia, controlul mobilizarii, vizualizarea, rutinele de pregatire a meciului sau punctului, strategiile cognitive si antrenamentul atentiei).
7.Deprinderile mentale ale antrenorului de succes.
8.Talentul poate fi înnascut, dar se si dezvolta.
9.Etapele dezvoltarii talentului.
10.Etapele dezvoltarii copilului-sportiv.
11.Tipuri de sportivi.
12.Tipuri de antrenori si stiluri de management.
13.Antrenamentul centrat pe sportivi: stiluri de învatare si stiluri de predare.
14.Comportamente care ajuta si comportamente care împiedica dezvoltarea.
15.Importanta regulilor, a respectarii acestora si, mai ales, a expunerii clare înca de la începutul colaborarii.
16.Colaborarea cu parintii. „Contractul”.
17.Codul de etica al antrenorului.
18.Codul de etica al parintilor.

Modulul II: Comunicarea ca instrument forte pentru motivatia, încrederea, gândirea constructiva, gestiunea emotiilor si entuziasmul copiilor-sportivi de performanta
Durata: 5-6 ore.
Obiective: Notiuni teoretice de comunicare umana. Antrenamentul motivarii prin comunicare. Antrenamentul ascultarii si a feedback-ului constructiv. Atitudinile parintelui în comunicare.
Continut:
1.Tipuri de motivatie si tehnici de motivare.
2.Planurile comunicarii: continut si relatie.
3.Categoriile de limbaj: verbal, paraverbal si limbajul corpului.
4.Ascultarea activa.
5.Feedback-ul constructiv.
6.Process Communication Management: nevoile psihologice, satisfacerea pozitiva sau negativa a nevoilor psihologice (tipurile de personalitate), ambianta stimulativa, canalele de comunicare, gestionarea stresului prin comunicare.
7.Relatii de calitate cu sportivii si parintii.
8.Gestiunea stresului.
9.Prevenirea burnout-ului
Alte posibile module: Hudson, Herrmann, Antrenorul-Coach


Acasa | Despre | Coaching | Performanta sportiva | Performanta profesionala | Resurse | Contact | Site Map


Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu