Coaching pentru Performanta si Armonie


Go to content

Main menu:


2013

Performanta sportiva > Stagii de pregatire

Comunicarea – esenta acompanierii

Atelier de lucru destinat exclusiv parintilor si antrenorilor, putând participa si sportivi cu vârsta de peste 20 de ani.
Durata: 3 ore.
Tariful: 60 lei de persoana, 80 pentru o familie.

Pe drumul performantei, sportivul copil, adolescent, sau adult, are nevoie de acompanierea persoanelor potrivite pentru a primi ajutor, pentru a-si construi încrederea, pentru a se motiva si pentru a se perfectiona învatând.

Pe parcursul celor 3 ore de „antrenament” vom cauta raspunsurile potrivite la urmatoarele întrebari:

- De ce se spune ca cea mai importanta unealta a antrenorului este comunicarea?
- Sa fie valabil si pentru parinti?
- Care sunt cele mai importante elemente ale unei comunicari eficiente?
- A comunica înseamna a vorbi sau a asculta? Când vorbesc? Când ascult?
- Cum putem construi o relatie buna pentru comunicare?
- Care sunt preferintele mele în comunicare? Ce cuvinte prefer? Ce se aude (vocea)? Ce se vede (limbajul corpului)?
- Care sunt preferintele sportivului?
- Când este potrivit sa vorbesc? Ce sa spun? Cum s-o spun?
- Ce comunic înainte de antrenament? ...dupa...? ...în timpul...?
- Care este diferenta dintre observare si interpretare?
- Care sunt elementele unui feedback potrivit?
- De ce se spune „întrebarile sunt raspunsuri”?
- Care poate fi legatura dintre comunicare si: succes sau esec, încredere sau neîncredere, motivatie sau plictiseala, teama sau curaj, calm sau furie, bucurie sau tristete, fericire sau nefericire?

Link-uri cu tematica legata de comunicare:

Communication skills for the tennis coach
http://www.itftennis.com/media/113847/113847.pdf

COMMUNICATION CHECKLIST
http://www.itftennis.com/media/114025/114025.pdf



As Club Politehnica
Adresa: Str Ivasiuc Alexandru Nr 7 (Baza Politehnica – Regie)
Localitate: Sector 6

Harta

Motivatia, învatarea si performanta

Atelier de lucru destinat EXCLUSIV parintilor si antrenorilor, putând participa si sportivi cu vârsta de peste 20 de ani.
Durata: 3 ore.
Tariful: 60 lei de persoana, 80 pentru o familie.


Întrebarile la care vom gasi raspunsurile potrivite sunt urmatoarele:

  • Ce este motivatia?
  • Care este rolul „visului” si obiectivelor?
  • „Sport de performanta” sau „sport de placere”?
  • Care este „visul” legat de sport?
  • Care sunt obiectivele pentru următoarele 3 luni?
  • Care este motivaţia de a învata?
  • Ce este si care sunt consecinţele învatarii mecanice?
  • Mituri sau adevar?

- elementele de bază trebuie învatate în asa fel încât sa devina automatisme;
- amânarea recompensei este foarte importanta (echivalent cu „trebuie sa faci sacrificii”);
- memorarea este necesara în educatie;
- uitarea este o problema;
- inteligenta este sa cunosti ce este în afara;
- exista raspunsuri corecte si raspunsuri gresite;
- exista lovituri corecte si lovituri gresite.

  • Care este ambianta cea mai potrivita pentru învatare?
  • Care sunt comportamentele care ajuta învatarea?
  • Care sunt abilitatile utile învatarii?
  • Putem învata sa învatam?
  • Care sunt valorile si convingerile legate de învatare?


Articole cu tematica legata de motivatie si învatare:

Când antrenamentul strica


Mitul amânarii recompensei

Peter Block despre Învatare si Performanta

Învatare, talent si performanta

Încurajarea si lauda

Încrederea în fortele proprii

Atelier de lucru destinat EXCLUSIV parintilor si antrenorilor, putând participa si sportivi cu vârsta de peste 20 de ani.
Durata: 3 ore.
Tariful: 60 lei de persoana, 80 pentru o familie.


Întrebarile la care vom gasi raspunsurile potrivite sunt urmatoarele:

  • Ce este încrederea în fortele proprii?
  • Pe ce se bazeaza o încredere autentica?
  • Cum poate fi construita si consolidata încrederea?
  • Care sunt elementele care duc la cresterea încrederii în fortele proprii?
  • Care sunt elementele care duc la scaderea încrederii în fortele proprii?
  • Care este legatura între încredere si responsabilitate?
  • Care este legatura între încredere si libertatea de a alege?
  • Care este legatura între încredere si apreciere?
  • Care este legatura între încredere si repros?
  • Daca am încredere în tine, ma ajuta sa cred în mine?
  • Cum pot contribui la construirea si consolidarea încrederii copiilor mei?
  • Care sunt comportamentele care ajuta la consolidarea încrederii copiilor?
  • Care sunt comportamentele care împiedica consolidarea încrederii copiilor?
  • Ce este potrivit sa discut cu copiii înainte si dupa meci?


Articole cu tematica legata de incredere:

Despre sfaturi si încredere
„În spate” sau „alaturi”?
Încurajarea si lauda
Antrenori pentru parinti

Emotiile, învatarea si performanta

Atelier de lucru destinat EXCLUSIV parintilor si antrenorilor, putând participa si sportivi cu vârsta de peste 20 de ani.
Durata: 3 ore.
Tariful: 60 lei de persoana, 80 pentru o familie.

Întrebarile la care vom gasi raspunsurile potrivite sunt urmatoarele:

  • Cum putem oferi sprijin persoanelor aflate „în emotie”?
  • Ce sunt emotiile?
  • Care este rolul lor în sport, pe marginea terenului si, în general, în viata?
  • Care sunt efectele emotiilor?
  • Exista emotii „pozitive” si emotii „negative”?
  • Care sunt emotiile cu efecte benefice învatarii?
  • Din punctul de vedere al performantei, sunt emotiile un factor de sprijin? Care sunt emotiile benefice performantei?
  • Care sunt emotiile care nu sunt benefice performantei?
  • Exista un nivel al emotiilor optim pentru învatare si performanta?
  • Depinde nivelul de performanta de starea interioara?
  • Cine detine „telecomanda” propriilor emotii”?
  • În ce masura suntem responsabili de propria noastra stare interioara?
  • Care sunt modalitatile de autoreglare a starii interioare?


Articole cu tematica legata de emotii:

Emotii
Frica sau entuziasm?
Frica, prieten sau dusman?
Frica, prieten sau dusman pt 2

Ajutorul, invatarea si performanta

Atelier de lucru destinat EXCLUSIV parintilor si antrenorilor, putând participa si sportivi cu vârsta de peste 20 de ani.
Durata: 3 ore.
Tariful: 60 lei de persoana, 80 pentru o familie.

Întrebarile la care vom gasi raspunsurile potrivite:

Care este legatura între ajutor si
dezvoltare?
încredere?
respectul fata de propria persoana?
performanta?
În ce fel ne putem ajuta copiii? Dar antrenorii/parintii?
În ce fel ne putem ajuta pe noi însine?
Care sunt momentele cele mai potrivite pentru a ajuta? Dar cele nepotrivite?
În ce context ofer ajutorul: de fata cu alte persoane?
Care sunt
efectele benefice ale ajutorului? Putem vorbi si despre efecte negative?
Ce înseamna pentru mine sa
ofer ajutor? Dar sa primesc?
Ce anume ma face sa ajut? Ce anume declanseaza în mine disponibilitatea de a ajuta?
Suntem mai dispusi sa ajutam când ne merge bine, sau când suntem noi însine în dificultate?
Ajut pentru ca mi se cere, sau pentru ca
eu consider ca celalalt trebuie ajutat?
Ce simt atunci când mi se ofera ajutorul
fara sa-l cer?
Ce simt atunci când atunci când solicit ajutorul?
si mi se ofera?
si sunt refuzat?
Citeste si articolul Ajutorul si performanta.

Performanta în sport si în viata
De la Placere cu Efort, catre Succes si Performanta, spre Împlinire

Atelier de lucru destinat EXCLUSIV parintilor si antrenorilor, putând participa si sportivi cu vârsta de peste 20 de ani.
Durata: 3 ore.
Tariful: 60 lei de persoana, 80 pentru o familie.


Întrebari la care vom gasi raspunsurile potrivite:

  • Ce reprezinta performanta si succesul?
  • Când si cum stabilesc ca exista performanta sau/si succes?
  • Când m-am întâlnit cu performanta si m-a atras?
  • Care sunt ingredientele necesare pentru performanta si succes?
  • Cât timp este necesar pentru performanta, succes si împlinire?
  • Care sunt nivelurile neurologice ale succesului, performantei si împlinirii?
  • Care sunt dimensiunile pregatirii sportivului de performanta?
  • Cât timp este necesar pregatirii mentale? Cu ce frecventa? Cine? Când? Unde?
  • Care este echipa sportivului de performanta? Care sunt rolurile fiecarui membru?
  • În ce consta pregatirea mentala?
  • Ce semnificatie au ritualurile pe care le vedem la marii sportivi?
  • Ce înseamna accesarea resurselor?


Comunicarea
ca instrument pentru învatare, performanta si relatii autentice

Atelier de lucru destinat EXCLUSIV parintilor si antrenorilor, putând participa sportivii cu vârsta de peste 20 de ani.
Durata: 3 ore.
Tariful: 60 lei de persoana, 80 pentru o familie.


Obiectivele

La finalul atelierului, participantii vor:

  • clarifica elementele de baza ale comunicarii umane (categoriile de limbaj, continut si proces, planurile comunicarii, nivelurile comunicarii, spatiile comunicarii si etica în comunicare);
  • dobândi metode practice de gestionare eficienta a procesului comunicarii prin
  • antrenamentul gestionarii si folosirii adecvate a categoriilor de limbaj: verbalul, paraverbalul si limbajul corpului;
  • antrenamentul crearii raportului - o buna relatie în comunicare;
  • clarifica diferenta la nivel de consecinte dintre repros si sugestie;
  • identifica diferitele modalitati de a reprosa: verbal, paraverbal si prin limbajul corpului;
  • perfectiona abilitatea de a transforma reprosul în sugestie;
  • fi capabili sa înteleaga importanta comunicarii ca proces;

Procesul

Atelierul de lucru este în primul rând aplicativ, bazat pe exercitii si jocuri de rol inspirate din scenele de pe terenurile de tenis, continând si informatii de natura teoretica.

Continutul

  • Elementele de baza ale comunicarii umane:

- Planurile comunicarii: continut si relatie.
- Categoriile de limbaj:
verbal, paraverbal si limbajul corpului.
- Nivelurile comunicarii.
- Spatiile în comunicare.

  • Cunoasterea de sine si cunoasterea celuilalt.

- Diversitatea opiniilor si punctele de vedere diferite.
- Imaginile despre lume si viata.
- Valorile.

  • Ascultare, întelegere si relatie în comunicare:

- pozitiile perceptuale NLP;
- raportul: oglindire si conducere (NLP rapport: pacing & leading).

  • Atitudinile în comunicarea cu sportivul.
  • Ambianta stimulativa.
  • Construirea relatiilor autentice.



Acasa | Despre | Coaching | Performanta sportiva | Performanta profesionala | Resurse | Contact | Site Map


Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu